- A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges
Az 1888. augusztus 17-én idult szentendrei HÉV belső végállomása akkor még a Filatorigát volt, és gőzmozdonyokkal közlekedett. A MÁV 1892-ben létrehozta - a pályaudvarok összekötésére – a körvasutat, amelynek jobbparti (budai) szakaszát felhasználva a HÉV már 1895-ben a Pálffy (ma Bem József) térig jöhetett.
A Margit híd 1935-ös felújítása és szélesítése után, 1937-től a szentendrei vasút új, tágasabb végállomást kapott a híd budai hídfőjétől északra, a mai alagútba vezető rámpa helyén. (Ez látható a képeken.) A Római-part nyaralóinak és a Dunakanyar turistáinak közkedvelt kiindulópontja volt itt.
1972-ben - a 2-es metró második szakaszának építésével párhuzamosan - a vágányokat kéregvezetésű megoldással meghosszabbították a Bem rakpart alatt a Batthyány-térig.
Kiegészítésként a szentendrei végállomás képei.
Budapest II. kerület
Árpád fejedelem útja
Magyarország
Friss hozzászólások